top of page

Manipulator of verleider voor duurzaam gedrag - Anjo Travaille stelt zich voor


Ik studeerde begin jaren 90 milieukunde omdat ik de wereld graag mooier en duurzamer wil maken. In de echte wereld ontdekte ik dat je vooral iets moet weten van mensen als je de wereld wilt veranderen.

Zeven jaar geleden was ik manager bij een internationaal adviesbureau. Het viel me op dat zelfs de top consultants moeilijk konden uitleggen waarom projecten lukten of mislukten. Wollige taal over procesmanagement en ronkende oneliners deden me niet zoveel. Ik werd steeds nieuwsgieriger hoe het komt dat mensen doen wat ze doen. In de neurowetenschapen en cognitieve psychologie vond ik bruikbare antwoorden. Vanuit mijn bureau Bovenkamers werk ik sindsdien aan duurzamer, gezonder en veiliger gedrag van burgers, bedrijven, beleidsmakers en beslissers.

Keuzes op het gebied van duurzaamheid en (lange termijn) gezondheid zijn ingewikkeld en voor onze hersenen eigenlijk ook niet zo belangrijk. Deze keuzes maken voor het grootste deel onbewust. De manier waarop je als beleidsmaker keuzes aanbiedt zijn dan zeer bepalend voor het succes van bijvoorbeeld energiebesparing, afvalscheiding, gezond leven of fiets en OV gebruik.

Featued Posts 
Recent Posts 
Find Me On
  • Facebook Long Shadow
  • Twitter Long Shadow
  • YouTube Long Shadow
  • Instagram Long Shadow
Other Favotite PR Blogs
Serach By Tags
bottom of page