top of page

[Luister!] De soundtrack van ons vak


Luister de speciale Nature Lover playlist via Youtube

Ooit waren er fabrieken en snelwegen. We aten fast food in het winkelcentrum en er waren billboards, vastgoed en auto’s. En nu staan we hier, als een Adam en Eva met watervallen in de tuin van Eden. En alles bedekt met prachtige bloemen. Het is Talking Heads’ David Byrne die een post apocalyptisch beeld schetst waarbij de moderne wereld niet meer bestaat. Maar hij twijfelt, hij weet het niet. Het paradijs en de natuur zijn aantrekkelijk, maar die Pizza Hut, discount store en honky tonks waren dat ook. En kunnen we nog wel zonder de moderniteit? Misschien belangrijker is de vraag of we nog zonder moeten willen? Socrates voelde zich al niet thuis in de natuur: “velden en bomen kunnen ons niets leren, maar de mensen in een stad wel”. Terwijl Heidegger daarentegen luisterde naar “wat de bergen, de wouden en de boerenhoeven te zeggen hadden”. Maar misschien is het wel zoals Höwekamp het ziet in zijn urban biologic. Begrijp de stad als natuur. De stad is niet alleen steen en de natuur is niet alle bos. Natuur is de omgeving waarin je leeft en voor veel mensen is dat de stad. Zonder het contrast tussen stad en natuur helemaal op te heffen wil hij ze dichter bij elkaar brengen en ervoor zorgen dat de stad zich ook als een kringloop gedraagt. En in ons vak brengen we het samen in Healthy urban living. Noem me een zichzelf respecterende stad die zich er niet op toelegt. Ik juich het toe. Ik wil geen hittestress, alleen maar steen om me heen, geen vervuilde straten en ik vind obesitas een maatschappelijk probleem. Ik hou van de stad en van de natuur. Zolang er maar goede muziek nabij is.

Featued Posts 
Recent Posts 
Find Me On
  • Facebook Long Shadow
  • Twitter Long Shadow
  • YouTube Long Shadow
  • Instagram Long Shadow
Other Favotite PR Blogs
Serach By Tags
bottom of page